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梅田哲也〈日本〉

遠のく

Artist:Umeda Tetsuya(Japan)
Title:Away

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作品プラン

会場は養蚕飼育所。空間を構成するインスタレーションは、飼育所がそもそも備えていた機能と特徴、周囲の環境音や天候に影響を受けながら、ゆっくり時間をかけて有機的に変化し続ける。飼育所でかつて使用されていた道具やふるまい、不要になった日用品も作品の一部となる。

The site is a former silkworm facility. The installation, composed of the space, continues to slowly and organically change over time. It is influenced by the original functions and features of the building, as well as factors such as the sounds of the surrounding environment and the weather. The building’s former tools and activities, and its disused items from daily life, are also a part of the work.

ARTIST

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梅田哲也〈日本〉

Umeda Tetsuya(Japan)

建物の構造や周囲の環境から着想を得たインスタレーションを制作し、美術館や博物館、オルタナティブな空間や屋外において、その場でしか成立し得ない現象としての時間を演出する。パフォーマンスでは、普段行き慣れない場所へ観客を招待するツアー作品や、劇場の機能にフォーカスした舞台作品、中心点を持たない合唱のプロジェクトなどを国内外で発表。


近年の個展・公演には「梅田哲也 イン 別府『O滞』」(別府、2020-2021年)、「うたの起源」(福岡市美術館、2019-2020年)、「リバーウォーク」(京都中央信用金庫 旧厚生センター、2022年)、「9月0才」(高槻現代劇場、2022年)などがある。

He creates installations inspired by the structure of buildings and the surrounding environment, and renders time as a phenomenon that can only be established on site in art museums, museums, alternative spaces and the outdoors. In terms of performances, he has presented tour works that invite the audience to unfamiliar places, stage works that focus on the function of the theater, and choral projects that do not have a central point. 

Recent solo exhibitions and performances include "Tetsuya Umeda in BEPPU "0 Tai"" (Beppu, 2020-2021), "On the origin of voices" (Fukuoka Art Museum, 2019-2020), "Riverwalk" (Kyoto Chuo Shinkin Bank, former welfare center, 2022) and "Age0, September" (Takatsuki Gendai Gekijo, 2022).

これまでの作品

PREVIOUS WORKS

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Riverwalk, 2022. Photo by Yuki Moriya. Courtesy of Kyoto Experiment

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Ringo, 2017. Photo by Yoshisato Komaki. Courtesy of SIAF2017