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南条嘉毅〈日本〉

余光の海

Artist:Yoshitaka Nanjo(JAPAN)
Title:The Ocean of Afterglow,

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Photo:Keizo Kioku

作家は、「大蔵ざらえ」で収集された民具を見て、浮遊 した時間の浜に打ちあがった 「記憶の余光」に見えたという。そこで会場の中央に珠洲の古代の地層から掘り出した土で砂浜をつくり、海の映像を投影。展示された民具は音楽や映像で演出され、旧い記憶を語り出すような仕掛けが施されている。

Sand dug from Suzu’s ancient geological formations is spread in the center of the venue. A wooden boat, an old piano, and other such items set the stage for the artist to project images. Found among the collected household items was a notebook with Waka and Haiku poems written in black ink. Inspired by the poetry, the artist takes clues from scenery and impressions that remain the same despite changes in time and situation to expose memories of land and old objects.

ARTIST

南条嘉毅〈日本〉

Yoshitaka Nanjo(JAPAN)

1977年香川県出身。2002年に東京造形大学研究科を修了後、東京を中心に活動、2016年和歌山へ移住。対象の場所に赴き、その場所の特徴を現在の姿のみではなく、歴史の面からも考察し、現地の土を使い複層的な絵画やインスタレーション等を制作している。2016年以降、土、砂を主要な材料としながら、音と光を加えノスタルジックな空間を通した劇場型のインスタレーション作品として新たな表現方法を確立。
近年では坂出市民美術館(香川)での個展の他、瀬戸内国際芸術祭(香川)、奥能登国際芸術祭(石川)などの芸術祭に参加。

Born in Kagawa Prefecture in 1977. After graduating from Tokyo Zokei University in 2002, Nanjo worked mainly in Tokyo until he moved to Wakayama in 2016. He considers each prospective site not only in its current state, but also from a historical perspective. He then uses local soil to create multi-layered paintings and installations. Since 2016, he has established a new style of theatrical installation using soil and sand as his primary materials then adding sound and light to create a work evoking a sense of nostalgia. In addition to his private exhibition at the Sakaide Citizen Museum (Kagawa), he recently participated in art festivals such as the Setouchi Triennale (Kagawa) and Oku-Noto Triennale (Ishikawa).

これまでの作品

PREVIOUS WORKS

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坂出市民美術館『透ける表層、漂う大地』2019年
Photo by 石田靖樹 

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奥能登国際芸術祭2017『シアターシュメール』
Photo by Keizo Kioku